Atasi Migrain Dengan B-Complex dan Ostematrix

bcomplex ostematrix untuk migrain

 

 

B-Complex dan Ostematrix adalah peneman setia suami saya ketika migrain menyerang. Memang bila datang migrain cepat-cepat saya suruh ambil 2 supplemen ni. Alhamdulillah mujarab dengan izin Allah jua.

Jom ikhtiar!

 

Suplement Shaklee untuk mencegah migrain:


SHAKLEE B-COMPLEX

Thumbs up Bantu reda sakit kepala

Thumbs up Kandungan vitamin B2 dan B6 terbukti mengurangkan kesakitan

Thumbs up Bantu reda stress

SHAKLEE OSTEMATRIX


Thumbs up Bantu tenangkan saraf

Thumbs up Perbaiki kemurungan, mood swing, sakit kepala

Thumbs up Elak pembuluh darah jadi kejang yang merupakan salah satu punca migrain terjadi

 

========================================================================================

 

Nota tambahan: http://olvista.com/kesehatan/sakit-kepala-sebelah-atau-migraine/

 

Apa itu Migraine?


Migraine atau migren adalah sakit kepala parah yang biasanya terasa hanya di sebelah kepala, seringkali disertai mual dan muntah, serta berkaitan dengan rasa sakit bila melihat cahaya atau mendegar suara berisik ( photophobia and phonophobia).


Ada dua jenis migraine:

  • Migraine dengan aura (klasik) – yaitu sakit kepala didahului dengan fase awal yang disebut dengan aura, di mana dapat terjadi gejala-gejala seperti melihat kilatan cahaya, kehilangan pengelihatan sementara, masalah berbicara atau mati rasa di wajah atau lengan.
  • Migraine tanpa aura (umum) –yaitu sakit kepala tanpa didahului aura.
  •  

Apa Gejala-Gejala Migraine?


Kedua jenis migraine tersebut seringkali diawali dengan perubahan suasana hati (mood) dan rasa laparbiasa atau mengidam makanan tertentu. Migraine menyerang selama 4 sampai 74 jam dan biasanya terasa pada salah satu sisi kepala. Selama masa serangan ini penderita mungkin perlu berbaring di kamar yang tenang dan gelap karena sakit kepala yang berdenyut seringkali diperparah oleh gerakan, suara berisik dan cahaya.

 

Apa Penyebab Migraine?


Penyebab migraine sebenarnya tidak jelas, namun perubahan ukuran pembuluh darah dan kadar bahan neurotransmitter (pembawa pesan kimiawi) di otak dianggap bertanggungjawab terhadap terjadinya migraine.
Khususnya, turunnya kadar bahan kimia otak serotonin dipercaya bertanggungjawab terhadap dilatasi (pelebaran) pembuluh darah yang menyebabkan sakit kepala berdenyut-denyut.
Banyak faktor yang dapat memicu migraine, antara lain kelelahan, stress, dehidrasi, perubahan hormonal, tidak makan atau terlambat makan, dan makanan dan minuman tertentu seperti keju, cokelat, kopi, teh dan alkohol.


Migrain sepertinya menurun dalam keluarga, dan me
Migrain sepertinya menurun dalam keluarga, dan sekalipun migraine tidak langsung diwariskan oleh orang tua, kemungkinan ada keterkaitan genetika.

 

Dapatkah Migraine Dicegah?


Kecenderungan menderita migraine tetap ada pada seseorang yang pernah menderita migraine. Migraine tidak dapat disembuhkan tetapi migraine dapat dikendalikan, dengan mambatasi jumlah serangannya.

 

========================================================================================

 

Hubungi saya untuk mendapatkan sebarang maklumat dan konsultasi secara percuma sekarang!

 

Pengedar Sah Shaklee Kawasan Gelang Patah

 

Hernee Samshudin | 012-7669877 | ➲ COD Area: Gelang Patah, Taman Perling, Bukit Indah | Postage Seluruh Malaysia Disediakan dengan Kadar Rata!

No comments:

Post a Comment